miercuri, 26 septembrie 2012

Citim prin pliculete cu fereastra


Intreaga noastra joaca de azi i-o dedicam lui buni, a carei zi de nastere este si ii uram LA MULTI ANI, SA FIE SANATOASA SI CAT SE POATE DE FERICITA!

Al doilea pas pe care il facem inspre citire il realizam cu ajutorul acestor pliculete cu fereastra, pe care le-am zarit pentru prima oara aici, sub denumirea de Trap Door Readers.
Mi-a placut foarte mult ideea, iar acum sunt atat de fericita ca am avut incredere in instinctul meu, caci rezultatele sunt fantastice, dupa doar cateva minute de joaca cu ele! 
Am realizat tot materialul in format PDF, deci sunteti bineveniti sa il folositi sanatosi daca va place (il puteti descarca la sfarsitul acestui articol, dupa cum v-am obisnuit).

Pentru inceput am gandit cuvinte pentru 14 plicuri, dar vom merge mai departe, crescand dificultatea si schimband culoarea cartonului mobil ce acopera "ferestrele". Azi asa incepem, cu primele 7 cuvinte monosilabice (evitam sub orice forma semivocalele la acest nivel), cu prima etapa pe care o marcam prin culoarea roz.
Sunt misterioase, fascintante si ce ii trebuie mai mult decat atat unui copilas foarte curios? M. este deosebit de incantata de ele! Despre felul in care le-am realizat puteti citi aici mai multe.

Poate va intrebati ce am mai lucrat in privinta cititului de la ultima noastra joaca, pe care am numit-o Alfabetul mobil si Copacul vocalelor. 
Ei bine, nu ne aglomeram deloc, nu ne stresam, ci lucram in ritm foarte lejer: in fiecare dimineata, la trezire, M. gaseste pe masuta ei un singur cuvant alcatuit din 3 litere (consoana - vocala - consoana), pe care il "diseca" pana cand intelege cum se citeste. Asta e tot ce facem in timpul saptamanii, plus o lectie mai complexa, o data pe saptamana, precum cea de azi.
Datorita materialului tare placut M-ei, lectia de azi a fost una rapida. S-a uitat incantata de dimineata peste fiecare pliculet, am plecat la joaca si am mai apucat doar de dupa-masa sa le reluam. 


Postez doua filmulete, din care o sa vedeti exact in ce consta lectia noastra: in primul M., se acomodeaza cu 7 cuvinte, in timp de mami ii da ponturi ca sa prinda mai usor mecanismul (cel mai bine functioneaza in cazul M-ei pronuntarea prelungita a fiecarei litere), iar in al doilea (filmat imediat dupa primul si fara nicio reluare intermediara), puteti vedea cum s-a descurcat:



De aici si aici puteti descarca cele doua materiale (template-ul pentru plicuri si pagina de cuvinte) in format PDF.

Nota: 

Deoarece am realizat ca plicurile pe care am lucrat noi sunt putin prea maricele pentru manutele M-ei, am modificat dimensiunile din materialul in PDF si m-am pus, in seara aceasta, pe realizat un nou set de pliculete. 
Prin urmare, cele pe care le vedeti manevrate cam greoi, de M. in filme sunt varianta mare, iar cele pe care le vedeti in pozele de la inceputul articolului, precum si in tutorial sunt in varianta finala, cea care e mai micuta si pe care o gasiti si in PDF.

4 comentarii:

  1. I-am propus si eu Unei ideea asta cu un cuvant pe zi, dar am schimbat un pic materialele cu care lucram. Am deschis o agenda care o sa fie a ei de acum. Scriu in fiecare dimineata un cuvant pe o pagina noua, cu litere mici. Ea il citeste si-l scrie apoi cu litere mari si deseneaza pe pagina orice isi doreste. O sa scriu data si-o sa avem un soi de "jurnal".

    Azi i-a placut sa facem asta, nu stiu cat o sa dureze, ea se plictiseste destul de repede de orice, oricat de minunata imi pare mie ideea! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Superba ideea! Sa aveti mult spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoasa idee, si practica. Preluam si noi materialele. Sper sa prinda si la L. multumim.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, la noi vad ca a prins din prima.
    Sper sa va placa si voua!!!

    RăspundețiȘtergere

Traduceți